/page/2
nedroidcomics:

Davis at the Edge 
(Better version here. I had to drab it down to get Tumblr to upload it.)

nedroidcomics:

Davis at the Edge 

(Better version here. I had to drab it down to get Tumblr to upload it.)

aneesahs:

Misunderstood, feared, hated… by *Nayzak
I just love his artworks and how committed he is in producing art for Islam. <3 May Allah bless Nayzak.

aneesahs:

Misunderstood, feared, hated… by *Nayzak

I just love his artworks and how committed he is in producing art for Islam. <3 May Allah bless Nayzak.

Orang yang dah pernah merasa gelapnya jahiliyah akan lebih hargai terangnya tarbiyah.
– Anthem, Hlovate. (via bawahlangit)
thejubahlady:

Awak awak awak, saya saya saya.
Harapnya kita semua ni bukan manusia yang hanya sekadar pandai berkata-kata. Nasihat orang sini sana. Dakwah tak pernah henti. Tapi last-last kita yang kalah dengan iman sendiri sebab anggota badan tak reti-reti nak bergerak untuk melakukan apa yang kita kabo ke orang lain.
Ye, emang bagus emang baik ya kita ajak orang untuk buat kebaikan sih. Tapi kan lebih baik lebih molek gitu kalau kita pun buat jugak apa yang kita cakap. Takde lah orang nak cakap kita ni ‘cakap tak serupa bikin’ ke apa kan?
Hati-hati kawan-kawan. Bukan manusia je yang benci dengan fi’il ‘cakap tak serupa bikin’ ni. Allah lagi lagi la benci. Tak percaya? Meh rujuk sini&#160;:
"Wahai orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan? (Itu) sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa-aoa yang tidak kamu kerjakan."
(As-Saf&#160;: 2-3)
Astaghfirullahalazim. Istighfar bebanyak kawan-kawan kalau kita pernah sedang atau bakal buat fi’il macam ni. Semoga Allah mengampunkan dan memaafkan dosa-dosa lalu kita.
Lepas ni jom sesama praktis, bila kita cakap kita buat. Baru seiring amalan kita dengan kata-kata kita, ewah! Allah sayang, manusia pun sayang :)

thejubahlady:

Awak awak awak, saya saya saya.

Harapnya kita semua ni bukan manusia yang hanya sekadar pandai berkata-kata. Nasihat orang sini sana. Dakwah tak pernah henti. Tapi last-last kita yang kalah dengan iman sendiri sebab anggota badan tak reti-reti nak bergerak untuk melakukan apa yang kita kabo ke orang lain.

Ye, emang bagus emang baik ya kita ajak orang untuk buat kebaikan sih. Tapi kan lebih baik lebih molek gitu kalau kita pun buat jugak apa yang kita cakap. Takde lah orang nak cakap kita ni ‘cakap tak serupa bikin’ ke apa kan?

Hati-hati kawan-kawan. Bukan manusia je yang benci dengan fi’il ‘cakap tak serupa bikin’ ni. Allah lagi lagi la benci. Tak percaya? Meh rujuk sini :

"Wahai orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan? (Itu) sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa-aoa yang tidak kamu kerjakan."

(As-Saf : 2-3)

Astaghfirullahalazim. Istighfar bebanyak kawan-kawan kalau kita pernah sedang atau bakal buat fi’il macam ni. Semoga Allah mengampunkan dan memaafkan dosa-dosa lalu kita.

Lepas ni jom sesama praktis, bila kita cakap kita buat. Baru seiring amalan kita dengan kata-kata kita, ewah! Allah sayang, manusia pun sayang :)

nedroidcomics:

Davis at the Edge 
(Better version here. I had to drab it down to get Tumblr to upload it.)

nedroidcomics:

Davis at the Edge 

(Better version here. I had to drab it down to get Tumblr to upload it.)

(Source: abuhanifah)

aneesahs:

Misunderstood, feared, hated… by *Nayzak
I just love his artworks and how committed he is in producing art for Islam. &lt;3 May Allah bless Nayzak.

aneesahs:

Misunderstood, feared, hated… by *Nayzak

I just love his artworks and how committed he is in producing art for Islam. <3 May Allah bless Nayzak.

(Source: noname-29)

Orang yang dah pernah merasa gelapnya jahiliyah akan lebih hargai terangnya tarbiyah.
– Anthem, Hlovate. (via bawahlangit)

(Source: noname-29)

(Source: thepiercingstar)

thejubahlady:

Awak awak awak, saya saya saya.
Harapnya kita semua ni bukan manusia yang hanya sekadar pandai berkata-kata. Nasihat orang sini sana. Dakwah tak pernah henti. Tapi last-last kita yang kalah dengan iman sendiri sebab anggota badan tak reti-reti nak bergerak untuk melakukan apa yang kita kabo ke orang lain.
Ye, emang bagus emang baik ya kita ajak orang untuk buat kebaikan sih. Tapi kan lebih baik lebih molek gitu kalau kita pun buat jugak apa yang kita cakap. Takde lah orang nak cakap kita ni ‘cakap tak serupa bikin’ ke apa kan?
Hati-hati kawan-kawan. Bukan manusia je yang benci dengan fi’il ‘cakap tak serupa bikin’ ni. Allah lagi lagi la benci. Tak percaya? Meh rujuk sini&#160;:
"Wahai orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan? (Itu) sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa-aoa yang tidak kamu kerjakan."
(As-Saf&#160;: 2-3)
Astaghfirullahalazim. Istighfar bebanyak kawan-kawan kalau kita pernah sedang atau bakal buat fi’il macam ni. Semoga Allah mengampunkan dan memaafkan dosa-dosa lalu kita.
Lepas ni jom sesama praktis, bila kita cakap kita buat. Baru seiring amalan kita dengan kata-kata kita, ewah! Allah sayang, manusia pun sayang :)

thejubahlady:

Awak awak awak, saya saya saya.

Harapnya kita semua ni bukan manusia yang hanya sekadar pandai berkata-kata. Nasihat orang sini sana. Dakwah tak pernah henti. Tapi last-last kita yang kalah dengan iman sendiri sebab anggota badan tak reti-reti nak bergerak untuk melakukan apa yang kita kabo ke orang lain.

Ye, emang bagus emang baik ya kita ajak orang untuk buat kebaikan sih. Tapi kan lebih baik lebih molek gitu kalau kita pun buat jugak apa yang kita cakap. Takde lah orang nak cakap kita ni ‘cakap tak serupa bikin’ ke apa kan?

Hati-hati kawan-kawan. Bukan manusia je yang benci dengan fi’il ‘cakap tak serupa bikin’ ni. Allah lagi lagi la benci. Tak percaya? Meh rujuk sini :

"Wahai orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu lakukan? (Itu) sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa-aoa yang tidak kamu kerjakan."

(As-Saf : 2-3)

Astaghfirullahalazim. Istighfar bebanyak kawan-kawan kalau kita pernah sedang atau bakal buat fi’il macam ni. Semoga Allah mengampunkan dan memaafkan dosa-dosa lalu kita.

Lepas ni jom sesama praktis, bila kita cakap kita buat. Baru seiring amalan kita dengan kata-kata kita, ewah! Allah sayang, manusia pun sayang :)

"Orang yang dah pernah merasa gelapnya jahiliyah akan lebih hargai terangnya tarbiyah."

About:

Following:

aa
idk
137